Wieś

Dzień wstawał cudny, ciepły, a jędrny, niby ten chłop dobrze wyspany, któren ledwie przecknąwszy na równe nogi się zrywa i szepcąc pacierze, trąc oczy, a ździebko poziewając za robotą się rozgląda. (,,Chłopi")





Zakochałam się we wsi,
Dzisiaj była słoneczna, niczym z sielanki
Zakochałam się we wsi,
Dała mi się poczuć znowu dzieckiem
Zakochałam się we wsi,
Zobaczyłam ile kropli potu wymaga jedna kruszyna chleba

Zakocham się w szumie drzew, trzepocie skrzydel ptakow, w  bruzdach ziemi i kamieniach zbieranych na polu..

A najbardziej dziś urzekla mnie kobieta świecąca ziarno przed wysiewem.

Marze by moje dzieci mogły dorastać w ciszy zagajnikow, zabawnej gwarze ludzi, ktorzy oddali serce.
Pragnę dać im dziecinstwo z procą w ręku, nie z pilotem.

Od dziś mam serce przeciętnej wieśniaczki i tak mi z tym cudownie :)


Panie miej w swej opiece tych ludzi, którzy dali mi nowe spojrzenie. Amen.

Popularne posty