Kalendarz Adwentowy

W sklepach możemy znaleźć różne pomysły na kalendarze adwentowe (kalendarze z kosmetykami, z cukierkami, herbatkami itd.). Również w internecie pojawiają się ciekawe inicjatywy, szczególnie dla najmłodszych, które są doskonałym sposobem na wprowadzenie dzieci w tematykę świąt.


Analizując poprzednie adwenty mojego życia doszłam do wniosku, że muszę coś zmienić. Zazwyczaj jest tak, że staram przygotować się do świąt jak najlepiej, ale pośpiech, natłok reklam i informacji oddala mnie od sedna sprawy-od Chrystusa. Dlatego w tym roku postanowiłam stworzyć sobie harmonogram. Trudno jest wymagać od siebie, dlatego dobrze jest mieć coś, co pomoże Ci wymagać.

,,Przygotujcie drogę Panu, Dla Niego prostujcie ścieżki."
Na każdy dzień adwentu przypisałam sobie jedno zadanie. Część zadań jest bardzo trudnych..
Ale to pozytyw, który zmusza do refleksji i radykalizmu.
Oczekujemy paruzji. Codziennie powtarzamy w modlitwach ,,Przyjdź Królestwo Twoje" więc warto zmieniać swoje życie, by na to królestwo być gotowym...

A więc:

Dzielę się tą moją inicjatywą, po to, by każdy mógł stworzyć swój rekolekcyjny harmonogram, swój kalendarz adwentowy, dzięki któremu może zmienić się wiele..




Mój kalendarz jest niezwykle prosty w formie (bo nie forma jest tu najważniejsza).Składa się on z 24 figur na których widnieją hasła-zadania do wykonania na każdy dzień.
Zadania, których ja będę używać możecie pobrać z linku poniżej. Jednak możecie również spersonalizować swój kalendarz. Wszakże sami najlepiej wiemy z jakimi grzechami musimy się zetrzeć.
Co do formy: można użyć gotowych kalendarzy ze sklepu, uszyć kalendarz z materiału, poprzywieszać zadania na sznureczkach, czy tak jak ja stworzyć plakat-opcji jest wiele.
Ja stawiam na część merytoryczną. Chcę by ten czas był czasem zmiany mojej postawy-nawrócenia. Do czego również zachęcam was!

W załącznikach możecie pobrać:
*listę zadań do kalendarza
*gotowe wzory do druku

Lista gotowych zadań
Zadania cz.1
Zadania cz.2
Zadania cz.3

Polecam również kalendarz adwentowy Asi z bloga @Latorośle:
http://latorosle.pl/strefa-malzonka/kalendarz-adwentowy-dla-doroslych-tak-tak-tak/

Popularne posty