,,Weźmijcie Ducha Świętego!"

,,A Jezus znowu rzekł do nich: "Pokój wam! Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja was posyłam".  Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im: "Weźmijcie Ducha Świętego!''  (J20,21)



Po co Zesłanie Ducha?
Pamiętam jeszcze kilka lat temu zupełnie nie rozumiałam czemu służyć ma to święto. Jedynym elementem, który tkwi mi w pamięci to stawiane przed Kościołami, kapliczkami i domami brzuski.. I tak jak wielu ludzi nie traktowałam tego święta jako drugiego co do wielkości świąt w roku.. 

Tymczasem.. 
Gdyby nie Zesłanie Ducha nie byłoby Kościoła.. Gdyby nie Zesłanie Ducha nikt nie uznałby, że Jezus jest Panem.. 

Duch Święty daje Kościołowi łaski i charyzmaty, udziela mu ich obficie.. Dar mądrości, Dar rozumu, Dar rady, Dar męstwa, Dar umiejętności, Dar pobożności, Dar bojaźni Bożej.. Charyzmat proroctwa języków, uzdrawiania, czynienia cudów, uwalniania.. I wiele, wiele innych zależnych od potrzeb.. To Duch kieruje Kościołem, napełnia misjonarzy i ewangelistów aby głoszone przez nich słowo poruszało ludzkie serca.. Napełnia męczenników aby mieli odwagę do końca wytrwać przy Jezusie.. Napełnia nas abyśmy wychodzili do naszych środowisk, znajomych, parafii, rodzin i głosili Królestwo Boga, głosili Jego chwałę.. 

Apostołowie przed Zesłaniem Ducha byli pełni lęku, przebywali w ukryciu.. Dopiero Duch Święty uzdolnił ich do niesienia świadectwa o Jezusie po krańce ziemi.. 
I ten sam Duch napełnia też Ciebie abyś był obrazem Bożej miłości, chwały i mocy.. Rozpala Cię abyś szedł i głosił dobrą nowinę.. Idź.. 
Nie lękaj się.. 
Wypłyń na głębie..


Oddychaj we mnie, Duchu Święty, abym święcie myślał. Przymuszaj mnie, abym święcie postępował. Pobudzaj mnie, abym miłował tylko to, co święte. Umacniaj mnie, abym strzegł tego, co dobre. Strzeż mnie, Duchu Święty, abym Cię nigdy nie utracił.
św. Augustyn

Komentarze

Popularne posty